«В Одеській області відзначається динаміка росту кількості учнів в інклюзивних класах та групах. У 2021 році інклюзивне навчання було організоване у 425 закладах загальної середньої освіти у 1650 класах інклюзивної та інтегрованої освіти для 2 375 дитини з особливими освітніми потребами за різними нозологіями. У порівнянні з 2020 роком показник охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами в області зріс на 62 % (у 2020 – 1491 дитина)» – такі дані навів директор Департаменту освіти і науки ОДА Олександр Лончак.
На разі, функціонує 108 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в яких утворено 224 групи та залучено 429 дитини з особливими освітніми потребами.
«Поступово упроваджується інклюзивне навчання і в закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти. У 2021 році 113 учнів (студентів) мали змогу отримати професійну освіту в 10 закладах професійно-технічної та 1 фахової передвищої освіти (51 особа – в умовах спеціального навчання, 62 особи – в інклюзивних групах). Для підтримки, супроводу дітей з особливими освітніми потребами в області утворено потужну мережу інклюзивно-ресурсних центрів, що є однією з найбільших в Україні. На разі, в області функціонує 40 інклюзивно-ресурсних центрів, 2 з яких утворені у 2021 році» – додав Олександр Лончак.
На думку голови Одеської обласної державної адміністрації Сергія Гриневецького головною проблемою для нашої країни є демографічна ситуація, яка багато в чому залежить від того, наскільки гармонійно працюють інститути влади, і наскільки є середньострокова перспектива в розвитку економіки.
«Будь-які питання державної ваги мають вирішуватися через економіку процесу. І мені приємно відзначити, що це дуже добре розуміє Президент України Володимир Зеленський, бо саме в рамках реалізації його Програми «Велике Будівництво», будівництво та введення в експлуатацію шків, дитячих садочків, спортивних комплексів не відбудеться допоки не буде якісно враховано інклюзивної складової» – зазначив Сергій Гриневецький.
Оглянувши обласний ресурсний центр підтримки інклюзивного навчання голова Одеської ОДА ознайомився з його роботою та поспілкувався зі спеціалістами закладу.
«Дуже важливим ж той факт, що педагоги приділяють чимало уваги науковій складові освітнього процесу, адже без наукового супроводу, особливо в інклюзивній освіті не обійдемось. Мені приємно, що тут наука йде поруч з практикою. Приємно чути, що люди захищають кандидатські дисертації, це дає розуміння та впевненість в тому, що своє життя більшість з них присвятить саме цій роботі. А завдання нас, представників влади, зберегти кадри і зробити все, щоб особливі спеціалісти, які отримали освіту логопеда, дефектолога, психолога, мали гідні умови для роботи. Бо якісна і доступна інклюзивна освіта – вимога часу і вона має стати променем світла на сірому тлі» – сказав Сергій Гриневецький.