Починаючи з липня 2022 року Всеукраїнська благодійна організація «Інститут місцевого розвитку» впроваджує проєкт «Добрі сусіди – одна країна» на теренах Дніпропетровської, Запорізької, Миколаївської, Одеської та Харківської областей. Проєкт спрямований на зміцнення відносин добросусідства, залучення мешканців до участі у громадському житті, побудову надійного партнерства між органами місцевої влади, територіальними громадами, ОСББ, неурядовими організаціями та іншими інституціями громадянського суспільства.
У рамках діяльності проєкту передбачено таке:
? консультації кращих експертів України щодо підготовки під час воєнних дій до опалювального сезону, ремонту будівель, заходів з підвищення енергоефективності, громадської безпеки, соціального захисту тощо, відповідно до запитів представників місцевих громад, міської влади, ОСББ;
? освітня діяльність з основних аспектів функціонування та розвитку багатоквартирного житлового сектору, зокрема ОСББ, в сьогоднішніх умовах високої турбулентності;
? гранти на впровадження ОСББ проєктів з поліпшення своїх будинків, дворів та міського середовища;
? інформаційна кампанія з актуальних питань міського життя, добросусідства, згуртування жителів для вирішення спільних проблем.
Одним з напрямків діяльності проєкту є підвищення освітнього рівня майбутнього покоління та виховання свідомих громадян України. Зокрема, передбачено запровадження у закладах загальної середньої освіти навчальних курсів за вибором «Абетка з основ житлово-комунального управління» для 9-х-11-х класів та «Мій енергоефективний будинок» для 4-го класу з використанням безкоштовної інноваційної онлайн-платформи «energyschool.org.ua», яка схвалена Міністерством освіти і науки України до використання у закладах освіти.
Це освітня платформа з вільним доступом до навчальних курсів, спрямованих на підвищення житлово-комунальної грамотності, раціональне споживання енергетичних ресурсів та підвищення екологічної відповідальності. Цільовою аудиторією проєкту є учні закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) віком від 9 до 17 років, який, як свідчить досвід впровадження освітніх програм, є найбільш сприйнятливим періодом для засвоєння нових знань та зміни усталених поведінкових звичок.