Інформація

Дата: 14.01.2024 13:07
Кількість переглядів: 83

 

 

Люди набувають статті (чоловічої / жіночої) від народження на основі біологічних розбіжностей та відповідно набувають гендерної ідентичності (чоловік / жінка) на основі соціологічних розбіжностей. Гендерно бінарна система, що чітко поділяє людей на дві гендерні категорії, підсилює гендерні стереотипи, обмежує і формує гендерні ролі у суспільстві а також ті ролі, які вони відіграють у їх приватному, суспільному та професійному житті. В цілому, це впливає на участь чоловіків та жінок та їх участь у суспільному та приватному житті. Впродовж минулого століття нерівноправ'я було законним і очевидним: наприклад, жінки не мала права голосу. Сьогодні нерівноправ'я не таке очевидне: рівноправ'я забезпечується на рівні закону, але на практиці та в повсякденному житті нерівність все ще сильно закорінена та достатньо поширена. Це підтверджують статистичні дані та домінуючі існуючі стереотипи й упередженнях. Таким чином, гендерна рівність забезпечується de jure, але не de facto. Нерівноправ'я формується та підтримується у соціальній і політичній системах і не зникне саме по собі. Жодна зміна в суспільстві не відбувається раптово. Саме тому потрібно впроваджувати державну політику та її інструменти (закони, стратегії, заходи, проекти, бюджети тощо), щоб гарантувати та посилювати рівноправ'я та забезпечувати рівні можливості чоловіків і жінок. Така політика та заходи можуть допомогти: - гарантувати, що гендерні ролі, упередження, наявне нерівноправ'я не впливатимуть на можливості чоловіків та жінок щодо доступу до ресурсів країни чи отримання переваг від державної політики та програм; - вживати заходів для зміни гендерних ролей (наприклад пропагування батьківства чи підтримки освіти дівчат у галузі, де домінують чоловіки, і навпаки). Такі заходи особливо важливі на місцевому рівні, оскільки політика на місцевому рівні впливає на повсякденне життя чоловіків та жінок. Політика розповсюджується на сфери, які впливають н а якість життя та мають потенціал змінювати життя людей в довгостроковому періоді, наприклад: освіта, соціальні послуги та економічний розвиток. В Україні ситуація схожа до ситуації у більшості країн перехідного періоду: міжнародні норми та стандарти враховуються на рівні державних законів і політики, але інституційна практика все ще не підтримує імплементацію цих юридичних інструментів. Отже, результати на рівні реалізації політики та впливу на становище чоловіків і жінок обмежені. Україна розробила юридичні й інституційні норми, а також стратегії та програми в галузі гендерної рівності. Різні міжнародні суб'єкти, наприклад, Рада Європи, ООН (ООН Жінки, ПРООН), національний демократичний інститут (НДІ), Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), Шведське агентство з питань міжнародного розвитку (SIDA) тощо, активно підтримують українські державні установи у створенні й реалізації політики гендерної рівності, посиленні співробітництва з організаціями громадянського суспільства (ГО) і збільшенні кількості жінок, що беруть участь в політичному житті країни. 10 Відповідно до індексу глобальної гендерної нерівності у 2016 році Світового Економічного Форуму Україна посідає 69 місце зі 144 країн, якщо в цілому враховувати прогрес у сферах економічної участі, освіти, охорони здоров'я та розширення прав і можливостей у політиці2 . Однак коли йдеться про політичну участь, жінок в Парламенті та жінок на міністерських посадах, Україна посідає нижчі сходинки (107, 110 та 109 місця відповідно, з-поміж 144 країн) 3 . Відповідно, визначені основні перешкоди: гендерні стереотипи й упередження, нерозуміння зв'язку між гендерною рівністю та державною політикою, нерозуміння поняття гендерної рівності як питання розвитку (напр., гендерна рівність – це не тільки «питання жінок») відсутність можливостей у державної адміністрації для розвитку державної політики, відсутність бюджету. Натомість на практиці було розроблено успішні приклади невеликих кроків, результатів і маломасштабних заходів, а також систематичні підходи (наприклад гендерно чутливе бюджетування).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь